صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: جمعه27/8/1384

وظايف زنان در دوران غيبت امام زمان

وظايف و مسئوليتهايي در دوران غيبت امام زمان بر عهده شيعيان قرار گرفته كه براي حفظ خود و جامعه خود و مهيا نمودن آن براي ظهور حضرت بقية الله ارواحنا فداه بسيار مفيد و مؤثر است و اهميت اين وظايف بحدي است كه در روايات بسيار تأكيد شده لذا هرگاه زنان يا مردان به وظايف و مسئوليتهايي كه بر عهده شان گذاشته اند عمل نمايند و پايبند به آن باشند، اين اشخاص بس با ارزشتر و پراهميت تر از مسلمان صدر اسلام خواهند بود كه محضر پيامبر اكرم (ص) را درك كردند چنانكه حضرت رسول خدا (ص)، در جمع اصحابشان فرمودند:

بعد از شمار گروهي بيايند كه براي يك نفر از آنان به اندازه پنجاه نفر از شما اجر و مزد منظور گردد.

عرض كردند: اي رسول خدا! ما در جنگهاي «بدر» و «احد» و«حنين» در كنار شما بوديم و در راه خدا جنگ ها كرديم و قرآن در زمان ما نازل شد.

پيامبر فرمود: اگر مشكلات و سختي هاي كه براي آنها پيش مي آيد و آنان در مقابل، پايدراي و مقاومت مي ورزند، براي شما پيش مي آمدع نمي توانستيد مانند آنها پايدار و ثابت قدم باشيد.

و در روايت ديگري پيامبر اكرم به حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) مي فرمايند:

بزرگترين مردم از جهت يقين، افرادي هستند كه در آخرالزمان مي آيند زيرا آنها پيامبر خدا را نديدند و درك نكردند و همچنين حجت خدا (و امام زمانشان) در غيبت بسر مي برد، ولي آنها به خطوط ترسيم شده بر كاغذ ايمان مي آورند.

خلاصه اينكه در ايام غيبت و دوري از امام عصر زنان كه نيمي از جامعه را تشكيل مي دهند بايد نقش سازنده اي داشته باشند و بدانند كه آنها نيز موظفند دوش به دوش مردان براي زمينه سازي ظهور امام زمان تلاش عميق و پي گير و خستگي ناپذير بنمايند.

لذا زنان ما نبايد در مقابل وظاي مهم فردي و اجتماعي از خود سستي يا بي تفاوتي نشان دهند بلكه وظايفي كه بعضي از آنها در اين نوشته اورده شده است با جديت كامل عمل كنند و با هر فساد و تباهي مبارزه كنند و با عمل و تزكيه نفس خود را از منتظران واقعي حضرت بقية الله ارواحنا فداه قرار دهند. و بر ايمان و صراط مستقيم دين پايدار و مقاومت ورزند تا مصداق كلام گوهر بار پيامبر اكرم (ص) گردند.



حكايت
مرحوم شهيد دستغيب نقل مي كند كه در چند سال قبل خانم محترمه و علويه اي كه مداومت بر نماز جماعت مسجد جامع داشته به بنده گفت مدتها است كه بجدم صديقه طاهره فاطمه زهرا براي نجاتم متوسل شده ام تا اينكه شب گذشته در عالم رؤيا آن حضرت را ديدم عرض كردم: بي بي ما زنان چه كنيم كه اهل نجات باشيم؟

فرمود: شما زنان به شش چيز مواظبت كنيد تا اهل نجات شويد. و من غفلت كردم از پرسش آن شش چيز و از خواب بيدار شدم حال شما بگوئيد آن شش چيز كدام است؟

بنده به نظرم رسيد كه در قرآن مجيد آخر سورة الممتحنة وظايف زنان و شروط پذيرفته شدن بيعت آنها با رسول خدا را بيان فرموده است.

سپس به آيه 12 از سوره مزبور مراجعه نموده و شماره كردم، ديدم شش چيز است به آن علويه تذكر دادم كه قطعاً مراد حضرت صديقه كبري همين شش چيز است و براي اينكه زنان مسلمان وظايف خود را بدانند آيه مزبور با مختصر ترجمه اي نقل مي گردد.

يا ايها النبي اذا جائك المؤمنات يبايعنك علي ان لايشركن بالله شيئاً و لايسرقن و لايزنين و لا يقتلن اولادهن و لا يأتين ببهتان يفترينه بين ايديهن و ارجلهن و لا يعصينك في معروف فبايعهن و استغفرلهن الله ان الله غفور رحيم.

يعني اي پيغمبر چون زنان مؤمنه پيش تو آِند و بخواهند كه با تو بيعت كنند، بايد عهد ببندند كه شش چيز را ترك كنند (نخست) آنكه براي خدا هيچ چيز را شريك قرار ندهند.

(يعني در ذات و صفات و افعال و عبادت به تفصيلي كه در كتاب گناهان كبيره است).

(دوم) لايسرقن دزدي نكنيد، از مال شوهران و اغربايشان و از هر كس ديگر.

سوم: لايزنين زنا نكنند.

چهارم: لايقتلن اولادهنّ؛ فرزندان خود را نكشند(و از كشتن فرزند سقط جنين، بلكه ماده تكوين بچه است يعني نطفه و علقه و مضغه كه سقط آنها هم حرام و موجب ديه است بتفصيلي كه در كتاب گناهان كبيره است.

پنجم: لايأتين ببهتان؛ يعني بهتان و دروغ از پيش دست و پاي خود نبافند و بر كسي نبندند مانند اينكه بچه اي را از سر راه بردارد و بگويد آنرا زائيده ام و فرزندم هست و مانند اينكه زنان پاكدامن را قذف كنند و بهتان زنا بر آنها ببندند و بطور كلي هر بهتاني را بايد ترك كنند.

ششم: لايعصينك؛ و اي محمد (ص) مخالفت تو را نكنند در هر چيز بآن فرمان دهي ( مانند: نماز و روزه، حج، زكوة، و ولايت و مانند لزوم اطاعت از شوهر و پرهيز از نظر و لمس با اجنبي و غيره).

فبايعنّ؛ يعني پس با اين زنان بر شرطهائيكه گفته شد بيعت كن و بر ايشان از خدا آمرزش خواه كه خدا آمرزنده و مهربانست.

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه فروردين ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/24

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/24

قرائت دعاي کميل 1403/1/23
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email