صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: جمعه27/8/1384

تزكيه نفس و شفاي جسم و روح

اگر بخواهم به خدمتتان نحوه بيداري از خواب غفلت را عرض کنم بايد بگويم اولين جرقه هاي نور هدايت درزندگيم زماني بود که خودم را در معرض هلاکت روحي مطلق مي ديدم و دراثر احساس خفگي شديد روحي بالاخره به ياد توسل به معصومين عليهم السلام افتادم و در جهت نزديک شدن به آن پروردگارارحم الراحمين تصميم بر ترک گناه « و احساس نفرت از گناه » و انجام واجبات اول وقت و مخصوصاً مسئله حجاب بودکه اولين قدم و تصميم را در زندگيم به سوي انجام دستورات ديني و مسئله ي حجاب را گرفتم. يعني عملاً چيزي که بسيار آرامش را به روح من درآغاز کار ازطرف خداوند مهربانم برگرداند پوشاندن مو و بدنم ازنامحرم بود. و چقدر برايم شيرين بود و بالاخره بخاطر نفرت از گناه و درک سياه بختي و ظلمتي که صدرصد ا زگناه حاصل انسان مي شود آن را با آغوش باز همچو شهدي شيرين نوشيدم و همان حجاب ابتدائي را به هيچ کس اجازه نمي دادم كسي از من بگيرد و يا برخلافش مرا مجبورکند. درعين تعجب صددرصد اطرافيان . پس ازان با نزديکاني که در راه خدا بودند معاشرت بيشتري داشتم و از نور امام زمانم عليه السلام در زندگي آنها لذت مي بردم و تازه خوشبختي واقعي را در زندگي فردي آنها مشاهده کردم . مخصوصاً در زندگي تازه عروس و دامادي که از نظر افرادي که در خواب غفلت باشند در کمال محروميت مادي و بلکه از نظر اولياء خدا با جهادهاي نفساني زيادي آغاز شده بود . تازه ديدم که خوشبختي در زندگيي است که در همه جاي آن نور امام زمان عليه السلام ديده شود و نه اينکه مادياتش کامل باشد ويا اينکه پولهاي زيادي درآن زندگي خرج شود ولي از معنويت خبري نباشد و بلکه زندگي خودم که مادياتش خيلي فراهم بود از جهنم واقعي چيزي کم نداشت و درآن زندگي حقيقتاً من داشتم درآتش جهنم و عذابهايي که براي خودم آماده کرده بودم هر لحظه هزاربار جان ميدادم و درنهايت زجر و بدبختي بسر مي بردم خلاصه ازاين عزيزان کمک گرفتم ولي آنها مرتب مرا تشنه تر مي کردند و به راحتي اطلاعاتي در اختيارم نمي گذاشتند . پس از مدتها به تعدادي از سخنرانيهاي محبوب دلهايمان حضرت آيه الله ابطحي دسترسي پيدا کردم و بعد هم کتاب شبهاي مکه را مطالعه کردم که در روشن شدن حقانيت شيعه و مسائل اهل سنت كه در اين زمينه کاملاً جاهل بودم بسيار كمكم كرد و سپس کتابي که دريک شب من را که اصلاً اهل مطالعه نبودم آن را به اتمام رساندم و لحظه اي نمي توانستم خواندن آن را متوقف کنم و آن کتاب در محضر استاد جلد دوم بودکه من قبل از خواندن جلد يک آن را به اتمام رساندم و پس ا ز مطالعه ي كتاب سير الي الله بالاخره به محضرآن استاد شريف و گرانقدر که در حال حاضر با خلوص و عشقي بي نهايت که من هرگونه بخواهم توصيف کنم چون از فهم ودرکم خارج است ناقص گفته ام در راه رسيدن به خوشبختي واقعي و تنها راه درست زندگي ابدي را براي تشنگان حقيقت با تکيه بر حضرت بقيه الله ارواحنا له الفداء آن معصومي که عده اي دست به دامان ايشان تمسک جويم مي توانيم اميد به نجات روحمان از مرگ داشته باشيم و راه رسيدن به پروردگار را انشاءالله د رپيش بگيريم راه باز فرموده اند.
براي من از گذشته ي زندگيم بيماري هاي جسمي فراواني باقي مانده بود که بشدت رنج جسمي ازآنها مي بردم و الحمدلله پس ازورود به مراحل تزكيه نفس و بعد مرحله توبه همگي آنها برطرف شدند مثل مشکل عفونتي شديد که با دارو خوب مي شودو هم چنين مقدار زيادي از رذائل اخلاقي كه بتدريج برطرف شده و هنوز هم مشغول تكميل مراحل تزكيه نفس خود مي باشم و بسيار از جهت روحي و جسمي در نشاط و راحتي بسر ميبرم.


پي نوشت :
خانم فاطمه فريور

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه ارديبهشت ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/31

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/31

قرائت دعاي کميل 1403/1/30
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email