صفحه اصلي درباره ما تماس با ما
در

      جدول برنامه هاي ماه مبارک رمضان 1402

  منتخب محصولات فرهنگي

بیشتر...



                            حدیث



    درک از امام مهدي
از امام صادق (ع) منقول است كه پيامبر اكرم (ص) فرمودند :
خوشا به حال كسى كه قائم اهل بيت مرا درك كند و به او اقتدا كند قبل از قيامش تابع ائمه هدايت باشد و از دشمنانشان بيزارى بجويد ايشان رفيقان من هستند و گراميترين افراد امت نزد من مى باشند . كمال الدين ـ شيخ صدوق ص 287
أچأڈأ­أ‹ أ‡أ’123 : امام صادق

 


        پايگاه هاي پيشنهادي

آيت الله دري نجف آبادي
نايب رييس هئيت امناء
 

حجت الاسلام و المسلمين
نوري شاهرودي
عضو هئيت امناء مهديه


مقالات

مهدويت

توقيعات

ظهور

غيبت

انتظار

زندگينامه

امام و بانوان

کتب

شعر

پرسش و پاسخ

ادعيه و زيارات

شفايافتگان

نامه اي به امام عج

مشاهدات

ديگر موضوعات

اخبار مهديه

         0پايگاه هاي ديگر


سایت مسجد مقدس جمکران

سايت فرهنگي تبيان

سايت سراج انديشه

سایت دکتر علی غضنفری

سايت فرهنگي شهيد آويني  


 

 


تاريخ خبر: پنجشنبه24/12/1391

مسابقه پيامکي نگين آفرينش شماره (10)

انتظار سرخ
شهيدان رادمرداني عاشق و انسانهاي نمونهاند که هميشه زنده و پاينده هستند از اين جهت گفتهاند:«شهيد قلب تاريخ است»؛ چون به جامعه زندگي و حيات ميبخشد
اينان منتظران واقعي امام عصر (ع) بودند؛ فرهيختگاني که در راه اجراي فرامين نايب امام زمان(عج) جان و زندگي خود را فدا کردند.
هر کس کمترين اطلاعي از ماهيت انقلاب اسلامي ايران عزيز داشته باشد ميداند که بن مايههاي اين انقلاب اعتقادات و تفکرات ناب شيعي است.
درست در زماني که دشمنان با ترويج تفکر انحرافي سکولاريسم و تقويت جريانهاي درون دينيِ التقاطي، قصد ريشه کن کردن بنيانهاي ديني را داشتند و دين را امري فردي معرفي ميکردند و همزمان، دو عامل جريان ساز تفکر شيعي؛ يعني عاشورا و انتظار را به عنوان يک مسئله صرفا تاريخي که يکي زمانش گذشته و ديگري هم در آينده اتفاق خواهد افتاد و هيچ ارتباطي با زمان ما ندارد، معرفي ميکردند يگانه عالم فرزانه و مجاهد قرن؛ همچون اجداد طاهرينش با تأسي به آن حضرات معصوم چون روحي خدايي بر کالبد اين کشور عزيز دميده و با طرحي نو پا به عرصه مبارزه گذاشت. طرحي که با تلفيق دو نگاه ارائه شد.نگاهي به گذشته و نگاهي به آينده؛ نگاهي به عاشورا و عزت و غيرت و استقامت و ايستادگي بر پاي آرمانهاي الهي تا مرز شهادت و نگاهي به انتظار و ظهور و فراگيري عدل و مبارزه با ظلم.
همه ميدانند و در اسناد مکتوب اين انقلاب ثبت است که هدف و انگيزه حضرت امام خميني(ره) و قيام مردم ايران آماده سازي مقدمات ظهور و تشکيل حکومت جهاني امام عصر(عج) بود و از آرزوهاي امام و يارانش اتصال اين انقلاب به ظهور امام زمان(ع) ميباشد و اين امري است که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند.
تنها براي نمونه کلام تئوريسين جهان غرب فرانسيس فکوياما را در توصيف هويت شيعي در فلسطين اشغالي، در کنفرانس «پايان تاريخ» با حضور 400 شيعه شناس چنين ميگويند:«شيعه پرندهاي است که افق پروازش خيلي بالاتر از ابرهاي ماست. پرندهاي که دو بال دارد. يک بال سبز و يک بال سرخ ».او بال سبز اين پرنده را مهدويت و عدالت خواهي و بال سرخ اين پرنده را شهادت طلبي که ريشه در کربلا دارد و شيعه را فنا ناپذير کرده است، معرفي ميکند. فوکوياما معتقد است شيعه بُعد سومي هم دارد که اهميتش بسيار است. او ميگويد اين پرنده زرهاي به نام ولايت پذيري به تن دارد و قدرتش با شهادت دو چندان ميشود. شيعه عنصري است که هرچه او را از بين ميبرند بيشتر ميشود.
آري شهيدان تجلي همين دو نگاهند که با شعار «هيهات منا الذله» رفتند تا مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند آنان صادقانه پاي عهدشان ماندند و مزدشان را گرفتند و در دوران رجعت نيز باز خواهند گشت و اينک در دوره آخرالزمان، برگ آخر تاريخ و فصل سنگ پزان تاريخ ديني، ما ماندهايم و خون شهيدان و ادامه راهشان،راهي که ميبايست بپيماييم و از پا ننشينيم. در پايان با نجوايي از شهيدان، ذکر وصيت آنان در مورد حضرت مهدي(عج) را تقديم حضورتان ميکنيم.
عزيزا ! دير به يادت افتاديم، ميدانم، هنوز هم در بسياري از جاهاي اين مرز و بوم رنگي از تو نيست. هيچ عذري نيست و هيچ دست آويزي نداريم جز اينکه بگوييم: شرمندهايم. بنا داريم لااقل فصلي را با تو باشيم آيا اميد وصلي هست؟
مهدي جان! خفاشان،دنيا را بي تو ميخواهند و براي نيامدنت همه خوبيها را به اسارت بردهاند و از سگ هاشان، زنجيرها را برداشته و انسانها را که اغنامشان هستند، گروه گروه به مسلخ ميبرند. ما هم دست هامان يله و چشم هامان را به راه و گام هامان را استوار و دل هامان را برايت آذين بسته و پاي آن را با خون خود امضاء کردهايم؛ که اگر در برابر دين ما بايستند در برابر تمام دنياي آنها خواهيم ايستاد.
«خورشيد من بر آي،که وقت دميدن است».
فصلهاي سرخ و سفيد و زرد را آزموديم چيزي در چنته نبود.بگذار فصل آخر را با تو باشيم.
اين فصل را با من بخوان باقي فسانه است اين فصل را بسيار خواندم عاشقانه است

شهيد مرتضي مطهري:
از مجموع آيات و روايات استنباط ميشود كه قيام مهدي موعود(عج) آخرين حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است كه از آغاز جهان بر پا بوده است.
«مهدي موعود تحقق بخش ايده آل همه انبياء و اولياء و مردان مبارز راه حق است».

شهيد بهشتي:
اميدوارم رهرواني در خور امامت امام زمان(عج)، اين سلاله پاك از دودمان پيغمبر و آن الگوي اسلام باشيم. او كه نائب الامامهاي هر زمان با معيار مكارم، فضايل و ارزشهاي عاليه او سنجيده ميشوند تا بتوانند نايب او باشند، و چه خوش زمان كه ما ميتوانيم به نيت آن مکرمتها كه در آن امام نهان جستجو ميکنيم و آرزو داريم با درصدي بالا بر نايب آشكارش متجلي ببينيم.

شهيد آيت الله دستغيب:
مسأله امامت و خلافت مهدي موعود(عج) و غايب شدن و ظاهر شدن و جهان را پر از عدل کردن،
به قدري مهم است که در کتابهاي آسماني (زبور داوود، صحف ابراهيم، تورات موسي و انجيل عيسي) از آن خبر داده شده است. پيغمبران گذشته، امتهاي خود را مژده ميدادند که در آخرالزمان آقايي ظهور ميکند و جز اهل صلاح بر زمين باقي نميماند. قرآن مجيد در چند جا از اين جريان خبر ميدهد.

جاويد الاثر امام موسي صدر:
آينده بهتر و آرماني همان چيزي است كه از دوره افلاطون يك رويا بوده است و آن را مدينه فاضله ميگفتند. اين آينده و اين جامعه آرماني كه همه توانها و همه فرزندان بشر در ساختن آن مشاركت دارند، آرزوي همه انسانها است. عقيده شيعه به امام مهدي (عج) در حقيقت انتظار برانگيزاننده و بشارت دهنده به اين آينده است. آينده اي كه آرزوي همه و آينده همه است.

شهيد مصطفي چمران:
امام زمان(عج) در ميان ما حاضر است و در ميان ما زندگي ميکند او ما را ميبيند، ولي ما از ديدنش محروم هستيم اين ماييم که قلب و روحمان از بار گناهان پوشيده شده و قادر نيستيم وجود مبارکش را درک کنيم او از ما غيبت نکرده است، ماييم که از او غيبت کردهايم.

شهيد سيد مرتضي آويني:
عصر جاهليت ثاني تاريکترين روزهاي خويش را سپري کرده و اين خود نشانهاي ديگر است. مگر نه اينکه فجر صادق هنگامي سر ميدهد که شب کامل شده باشد؟ رايحهي ظهور موعود دل شيفتگان حق را بي تاب کرده است و آنان را به صحنهي حضور کشانده.

شهيد خير الله فضل اللهي:
اميدوارم که اين انقلاب به دست صاحبش مهدي صاحب زمان(عج) برسد.

شهيد محمد علي جابري:
السلام عليک يا صاحب الزمان(عج)
با درود و سلام بر انبياء و اولياء خدا و با درود و سلام بر مهدي(عج) فرمانده رزمندگان جبهه حق عليه باطل و با درود و سلام بر نائب بر حق او امام امت، قوت قلب امت حزب الله.
خانهي ما سنگر ميباشد جايي که همهاش صفاست و معنويت، خانهاي که در آن نور خداست، خانهاي که در آن امام زمان(عج) حضور پيدا ميکند و جايي که در و ديوارهايش با خون شهيدان نقش بسته است، مبادا سخني بگوييم که رسول الله(ص) و وصي او علي بن ابيطالب(ع) و فرزندان پاکش تا مهدي موعود(عج) و نائب بر حقش از ما ناراضي شوند. اي برادران حزب الله مبادا از سربازان امام زمان(عج) دوري نماييد.

شهيد محمد سلماني:
انقلاب را به حال خود رها نکنيد انقلابي که ثمره خون جوانان انقلابي است و رهبرش نائب مهدي حضرت ولي عصر(عج) و فرمانده کل قوايش حجه ابن الحسن(عج) است من، شما را وصيت ميکنم به پيروي از ولايت فقيه .
امام سازش ناپذير است، چون پيروي از مهدي(عج) ميکند و پيروي از مهدي(عج) پيروي از خداست.

شهيد مهدي حقيقي:
ما بايد آنقدر خون بدهيم تا اسلام عزيز با ظهور مهدي(عج) پيروز شود و قسط و عدل الهي در سايه توحيد برقرار گردد «به اميد پيروزي اسلام و مستضعفان جهان بر مستکبران ...».

شهيد محمدحسين فاضلى:
مواظب باشيد كه در صحنه‏ى امتحان الهى مردود نشويد و شرمسار در قيامت نباشيد كه پاسخ ندهيد چرا مقدمه‏ى ظهور ولى و حجت خدا را فراهم نكرديد؟

سئوالات
الف) منظور از بال سبز شيعه چيست؟
1- اشاره به ماجراي کربلا 2- اشاره به انقلاب اسلامي 3- اشاره به ظهور

ب) اين جمله از کيست؟
عقيده شيعه به امام مهدي (عج) در حقيقت انتظار برانگيزاننده و بشارت دهنده به اين آينده است.
1- شهيد آويني 2- امام موسي صدر 3- شهيد مطهري
ج) مسئله ظهور مهدي موعود در کدام يک از کتابهاي آسماني آمده است؟
1- زبور داوود(ع) و صحف ابراهيم(ع) 2- تورات، انجيل، قرآن 3- همه موارد

د) در کلام شهيد مطهري قيام مهدي موعود چگونه توصيف شده است؟
1- حلقه آخر مجموعه مبارزات حق و باطل 2- برپا کننده عدل جهاني
3- هيچکدام

جهت شرکت در مسابقه پيامکي ، پاسخ سوالات را مانند مثال زير به شماره پيامک مهديه تهران 10001214 ارسال نماييد .
عدد اول شماره بروشور : 10
عدد دوم کد شهرشما : 0411
عدد سوم گزينه هاي صحيح : 2313

مثال : 1004112313 ( بدون فاصله)

         بنيانگذار مهديه تهران


حجت الاسلام والمسلمين شهيد حاج شيخ احمد کافي


         برنامه های ندبه و کمیل

دعاي کميل و ندبه ارديبهشت ماه 1403


جدول کامل برنامه ها...

         واريز آنلاين به حساب مهديه

         گالري صوتي

قرائت دعاي ندبه 1403/1/31

سخنراني دعاي ندبه 1403/1/31

قرائت دعاي کميل 1403/1/30
بيشتر...

         مجلات


         ارتباط با ما

درباره ما

 نام
 Email
متن
 

         اشتراک

 نام
 Email